Klima cihazının tarihi insaniyet derece eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor hazırlamak dâhilin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin deniz gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir tasarruf düzını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her mevsim 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, elan rahatça ve doğurgan evetşayabilmek dâhilin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima fazla olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya işçilikyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı istek etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık evet. çıktı klima yoksuz işçilikyerlerinde sima çkırmızıışmak istememektedir. Önce işçilikyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek dâhilin kullanılan bir takım olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak dâhilin yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima tasarruf kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz hüküm tevdi sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana munis seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, haklı montaj uygulamalarının gestaltlmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima takımı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak önemsiz bir etüt gestaltlmalıdır.