Logo nedir? Söz manaı olarak gerçek zıtlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime manaının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan isim veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını meydana getirecek isim veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde faaliyet gösteren kârletmelerin umumiyetle logoları dalü simgeleme değer. Lakin ansızın aşkın dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çallıkışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, olanaklı başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yarar olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma muhtevain logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana bakımında bu marifet çok önemlidir.