Logo nedir? Lügat fehvaı olarak gerçeklik hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çkızılışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin elan çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde canlılık gösteren medarımaişetletmelerin ekseriya logoları bölümü özümleme eder. Lakin birden okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkızılışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, hafif anlaşılır, hatırlanması hafif, olanaklı başüstüneğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine birebir olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim de dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.