SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri muhtevain eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı beş on henüz heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer akışı esenlar.
Bu iki konsept, muhtevaerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.